Başkan Halil Posbıyık kentin birçok noktasında çalışma yapılacağını belirterek “Ereğli’de asfaltsız yer bırakmayacağız.” dedi.

Karadeniz Ereğli Belediye Başkanı Halil Posbıyık Mayıs 2023 Meclis Toplantısı öncesi açıklamalarda bulundu.

Belediye gündemindeki çalışma ve projeler hakkında bilgi veren Başkan Halil Posbıyık, kentin birçok noktasında çalışma yapılacağını belirterek şunları söyledi;

AKM ETKİNLİK SALONUNUN YAPIMI BİTTİ

Atatürk Kültür Merkezi’ndeki Çok Amaçlı Salon bitti. Seçim sonrasında komisyon kurduk. Müracaatları değerlendirerek, daha önce mecliste belirlenen ücret dahilinde verilmeye başlanacak. İlk etapta oranın açılışını gerçekleştirip, oraya da Ereğli’ye önemli hizmetleri olmuş değerli büyüklerimizden birinin ismini salona vermek istiyoruz.

ESKİ BELEDİYE BİNASI YERİNE YAPILACAK KÜLTÜR MERKEZİ İHALESİ YAPILDI

Eski belediye binasının ihalesini tekrar yaptık. Başvuran oldu. Eski belediye binasının temelini 1 ay içinde atarız. Müteahhitle sözleşme aşamasında, çok şükür bu kez ihaleye giren oldu. İhaleyi yaptık hayırlı olsun.

ASFALT İHALESİ YAPILDI

Asfalt ihalesini yaptık, o da bitti. Yaklaşık 50-60 bin ton asfalt dökmeyi planlıyoruz. Onun ihalesi de bitti, sözleşmesi yapılıyor. Allah nasip ederse, Ereğli’de asfaltsız yer bırakmayacağız.

ERDEMİR KÜLTÜR MERKEZİ ALTINDAKİ ALANA KAFE VE YAŞAM ALANI

Erdemir Kültür Merkezi’nin altındaki geniş bir alan var. Uzun zamandır proje hazırlıyorduk. Bir kafe ve gezinti alanı, 8 Mayıs’ta ihalesini yapacağız. Çok güzel bir yer olacağını tahmin ediyorum. Yapım ihalesi sonrası kira ihalesi yapacağız.

KAYNARCA ÇAY BAHÇESİ

Kaynarca Ömerli Çay Bahçesi’nin ihale hazırlıkları yapılıyor, orasını da kira ihalesine vereceğiz.

LOKANTA İHALEYE VERİLECEK

Erdemir Genel Müdürlüğü’nün yanında büyük bir alan var. Otoparkıyla, bahçesiyle, yeme içme bölümü var. Komple belediyeye ait olan o alanın kira ihalesi yapacağız, çalışmalar devam ediyor.

OSB YOLU BİZİM SORUMLULUĞUMUZDA DEĞİL

OSB yolu için durmadan laflar söyleniyor. Plajlar mevkiinden OSB’ye giden yol OSB’ye aitti. OSB Yönetim Kurulu’nun kendisi o yolu yapacak. Özel mülkiyet bize ait değil, kendileri yapacaklar. Bizle ilgisi yok.

BİSİKLET YOLU

Bisiklet yolunu aşağı yukarı tamamladık, oturmasını bekliyoruz. Belediye hudutlarındaki yolu tamamladık. Tünellerden geçen, belediye dışındaki kısma da elimizden geldiği kadar destek vereceğiz. Onu Özel İdare yapıyor. Çalışmalar tamamlanınca muhteşem olacak.

BOZHANE’DEKİ HAVUZ İLGİ ÇEKECEK

Eski havuzların testlerini yaptık. Bozhane mevkiinde yeni havuz yaptık. Oyun oynarken ıslanan çocuklar üzerini değiştirebilsin diye o bölgeye şimdi kabin yapıyoruz. Orası bölgenin ilgi odaklarından biri olacak.

AKARCA SOKAK YOL VE DENİZ KIZI SÖYLENCESİ

Akarca’nın, Kayabaşı Sokak’ta Osman Zeki Oral’ın evinin çevresindeki sokaktaki çalışmaları tamamladık. Atilla Bulak Başkanlığındaki ekip, Aykut Bey çalışıyor. Burada bir pazar oluşturmaya çalışıyoruz. Denizkızı efsanesi var o bölgede. O sokaktaki kuyunun üzerine denizkızı heykelini de koyacağız. Sanat eserleri, incik ve boncuk satış gibi vatandaşlarımıza yeni bir alan açacağız. Vatandaşlarımızı haftada bir gün buraya çekeceğiz.

PLAJLAR BÖLGESİNİ VE MESİRE ALANLARINI HAZIR HALE GETİRMEK İÇİN ÇALIŞIYORUZ

Plaj çalışmaları hızlı bir şekilde devam ediyor, çok tahribat var. Dalgalar büyük tahribat yarattı, derin oyuklar var. Oğuz Bey ve ekipleri orada çalışıyor. Hızlı bir şekilde plajlarımızı ve mesire alanlarımızı yaza hazırlıyoruz.

300 BİN FİDE DAĞITACAĞIZ

Fide konusunda, Ata tohumu konusunda hızlı ilerliyoruz. Bu konu üzerinde çok duruyoruz. Seralarımızın sayısı arttı. Atilla Bey ve Sezgin Bey ile ekipleri bu konuda çalışmalarını hızlı ilerletiyor. Fideler hazırlandı, 300 binin üzerinde fide dağıtımı yapacağız.

SAKİNDERE’DE ÇALIŞMALAR TEKRAR BAŞLADI

Havalar açtığı için Sakindere’deki makinalarımız çalışmaya başladı. Sakindere-Göl Evleri bağlantısını yapmaya başladık. Trafik için rahatlama oldu. Parça parça Ereğli’nin 2. Çevre yolunu tamamlayacağız.

ÇEVRE YOLU YAPILMASI ŞART

Ereğli’de trafiğin rahatlaması, çevre yolunun yapılması demek. Yapılırsa ne Kepez yolunda ne Devrek yolunda sıkışıklık olacak, kazalar olacak. Tırlar, otobüsler Kepez-Plaj arasını kullanmayacak. Çevre yoluyla yeni terminalinin ilerisinden Plajlar bölgesine çıkacak. Ödenek ayırıp bu yola başlamadılar.